ČASTO SE NÁS PTÁTE

Jsou data zálohovány?

Samozřejmě, veškeré data jsou bezpečně uloženy. Je možné poslat originální software na e-mail. Vždy je možné uvést jednotku do původního nebo originálního stavu (dle typu řídící jednotky).

Jaká je kouřivost po úpravě?

Kouřivost se nezvedne, pokud je vozidlo v dobrém technickém stavu. 

Kouřivost zvyšují špatné nebo velké (nestandartní) vstřikovače, špatně funkční EGR ventil, opotřebené (špatné nebo i repasované) turbodmychadlo, motor který má vysokou spotřebu oleje atd. Kouřivost může zvednout špatná úprava.

Zacházení s vozidlem po chiptuningu?

Žádná speciální péče není nutná, ale je doporučeno plně nezatěžovat motor dokud nedosáhne provozní teploty, včas měnit olej a vzduchový filtr (u dlouhých intervalů je doporučeno zkrátit).

Jak dlouho chiptuning trvá?

Doba úpravy je nejčastěji 30-120 minut, záleží na vozidle, typu řídící jednotky a na požadavku úpravy. Upravuje se vždy na konkrétní vůz.

Jak ovlivní chiptuning spotřebu?

Spotřeba se sníží o 5-15 %, zásadní vliv má ale samotný řidič.

Projdu na STK a ME?

Ano, pokud je vozidlo v pořádku, není na STK a měření emisí problém.

Chiptuning na voze s DPF?

Kvalitně provedená úprava (chiptuning) nemá vliv na životnost DPF. Všechny dieselové vozidla mají DPF od roku 2008 při vstupu platnosti normy EURO5 (některé vozy i dříve).

Je možné upravit vozidlo s automatickou převodovkou?

Ano, u každého auta provádíme optimální úpravu na míru, nemáme databázi map. U vozu s automatickou převodovkou se dokonce se ve většině případů dá ještě více využít potenciál motoru, protože u manuálních převodovek bývá často nejslabší článek dvouhmotový setrvační nebo prokluzující spojka, a vozidlo se naladí s ohledem na životnost těchto komponent.

Úprava automatické převodovky

Chiptuning automatické převodovky spočívá ve zvýšení přítlaku spojek při plným zatížení, zrychlení řazení (rychlejší sepnutí/rozepnutí spojek), možnost upravit otáčky pro řazení- podtáčení popř. přetáčení.

Podtáčení DSG

Tlak na automobilky šetřit každý gram CO2, nutí řadit v co nejnižších otáček, dokonce na úkor životnosti- tzn. dunění v nízkých rpm nesvědčí ani ložiskám motoru ani převodovce. Zpravidla se upravuje řazení o 1 stupeň. Auto pak i lépe reaguje, je živější.

Lze upravit každé vozidlo?

Upravit lze většinu vozidel - záleží na motoru a typu řídící jednotky. Neváhejte nás kontaktovat s případným dotazem.

Jak ovlivní chiptuning životnost motoru?

Standardní chiptuning nemá vliv na životnost motoru. Máme vozidla upravené u nás s nájezdem po úpravě přes 300 tisíc km. Vždy upravujeme výkon přímo k danému vozu. Důležité je - jak bylo zmíněno výše - pravidelná údržba vozu a správné zacházení.

Co když budu mít závady před nebo po úpravě?

Diagnostika před i po úpravě je samozřejmostí. Při zjištění závady navrhnu možnosti řešení. Spokojený zákazník je prioritou.

Co je Adblue/NOx/SCR, DPF/FAP - OPF/GPF, EGR, vířivé klapky ?

Co je AdBlue?

Selektivní katalytická redukce (SCR), vstřikováním technické močoviny (32,5%) do výfuku se redukuje oxidy dusíku NOx, adblue mají všechny dieselové vozy EURO6 od 2015. Pokud dojde nebo je porucha, vozidlo jede do vypnutí, ale poté již nelze nastartovat.

Vypnutím adblue se provádí pro sportovní účely, popř. pro nouzové dojetí do servisu, nebo zemí kde se EURO6 nevztahuje (většina zemí mimo EU), zásah do emisního systému se vozidlo stává nezpůsobilé pro provoz na veřejných komunikací, i když není na STK odhalitelné.

Co je DPF/FAP?

Diesel particulate filter (filtr pevných částic- sazí), velikost pórů je 0,00001mm, veškeré saze z motoru jsou zachyceny a při regeneraci spáleny. 

DPF má každé dieselové vozidlo EURO5 or roku 2009 (některé vozidla i dříve). problém s DPF je často způsoben krátké trasy- nestačí se vypálit, opotřebené vstřikovače, které špatně rozprašují a následně produkují více sazí které DPF zanáší, turbo propouštějící olej. 

Při funkčním DPF jsou koncovky výfuku absolutně čisté. při odstranění DPF vozidlo neprojde měření kouřivosti na STK.

OPF/GPF je vlastně DPF pro benzínové motory od roku 2018 (některé vozy i dříve). 

Co je EGR?

Exhaust gas recirculation - zpětné vedení spalin. vrací část výfukových plynů zpět do sání pro snížení kyslíku ve vzduchu, což sníží teplotu spalovaní a následně nižší tvorbu oxidu dusíku NOx. 

Částečně se snižuje účinnost motoru. odstavením EGR se sníží spotřeba, negativum je v zimě, kdy se motor déle ohřívá. zásah do emisního systému se vozidlo stává nezpůsobilé pro provoz na veřejných komunikací, i když není na STK odhalitelné.

Co jsou vířivé klapky?

U 4ventilové techniky (2 sací a 2 výfukové ventily), zavírá popř. přivírá 1 kanál k sacímu ventilu při částečném zatížení pro lepší rozvíření vzduchu, nebo směsi pro lepší promíchání s palivem pro čistější hoření.

Máte další dotazy ohledem chiptuningu?